Greetings dear readers / salam buat para pembaca

Knowing that I say it better in writing, and I do love writing, I decided to write my experiences and thoughts in this blog so this is my e-diary.

Don't speak Indonesian? No need to worry, it is written both in Indonesian and in English.

Happy Reading, everybody !
__________________________________________

Buat saya mengungkapkan isi hati dan pemikiran lebih gampang dilakukan dalam bentuk tulisan dan karena saya juga senang menulis, saya memutuskan menulis hal-hal yang saya alami dan yang ada dalam pikiran saya dalam blog ini.

Untuk yang tidak bisa berbahasa Indonesia, jangan khawatir, blog ini saya tulis dalam bahasa Indonesia dan Inggris.

Selamat membaca !

Saturday, March 23, 2013

Time

Waktu adalah teman. Waktu adalah musuh.

Time is a friend. Time is an enemy.

Tasya (second, left - front)
Belum lama ini saya ditemukan oleh mantan murid saya, Tita, di Facebook. Beberapa hari kemudian kakaknya, Tasya, yang juga adalah mantan murid saya ikut meng-add saya di Facebook.


Tita (Tasya's sister) at far left





A former student of mine in kindergarten has somehow tracked me down through Facebook. Tita and I are now connected through Facebook, followed by her sister, Tasya, who was also my former student in the same kindergarten.

Tita & Tasya
Hampir tidak percaya saya melihat foto-foto mereka. Sudah jadi remaja yang cantik-cantik. Rasanya baru kemarin kita main petak umpet, gelitik-gelitikan dan bermanja-manja bareng. Kontak terputus setelah mereka lulus dari TK.

I look at their pictures and hardly believe they have grown into beautiful teenagers. It seems like yesterday when I played hide and seek with them, tickled and cuddled them. I lost contact with both of them after they graduated from kindergarten.

Time, where did you go?

Kira-kira bulan lalu saya mendengar kabar tentang meninggalnya ibu dari mantan murid saya. Mobil yang mereka tumpangi terbalik di jalan tol. Ibu ini meninggal seketika. Dan untuk beberapa hari setelah mengetahui tentang kematiannya, saya masih sulit menerima kenyataan bahwa saya masih bertemu dengan dia beberapa minggu sebelum kecelakaan itu terjadi, dia masih begitu hidup, segar, sehat, ceria dan kami mengobrol lumayan panjang. Dia cantik, lebih muda dari saya, cerdas, enerjik dan anak-anaknya masih di SD.

Last month I heard a news that a mother of my former student in kindergarten was killed in car accident in the highway. For few weeks after I heard that news, I still unable to accept the fact that she has passed away. We met few weeks before that accident. She was so alive, fit, healthy, cheerful and we had quite a long chat. She was beautiful, younger than me, smart, full of energy and her two kids are still in elementary school.

Time, what have you done?

Menjelang tutup tahun 2012, seorang senior saya di tempat kerja mengalami sakit yang tidak lama. Beliau segera kembali sehat tapi kami sulit percaya kondisi daya ingatnya amat sangat menurun sampai beliau menjadi seperti seorang yang hilang ingatan. Dibutuhkan waktu sampai lebih sebulan untuk beliau mulai bisa mengenali orang dan bisa merespons ketika di ajak bicara.

As the year 2012 drew to a close, a senior at my work got ill. It was just for a few days but the impacted shocked us all because he nearly lost all of his memory. It took him about a month before he could regain some of his memory and could respond when we talk to him or ask him question.

Time, what did you do?

2 bulan lagi saya akan berumur 42. Saya melihat ke belakang. Sudah panjang perjalanan hidup yang telah saya tempuh. Saya melihat ke depan dan bertanya-tanya berapa panjang jalan yang terbentang di sana.

I will turn 42 in another 2 months. I take a look at the road behind me. It has been a long journey. I look on the road in front of me and wonder how long it is.

Time, where will you take me?

Setiap saat di rumah, saya mendengar dan melihat hal-hal yang berkisar tentang kondisi fisik orang tua saya. Kadang saya merutuki hari-hari yang telah lewat karena tidak memberikan kesempatan untuk membuka jalan yang dapat memberikan solusi untuk memperbaiki kondisi mereka.

Whenever I am at home, I see and hear things about my parents physical condition. Sometimes I curse the days in the past for they did not give ways that could solve our hardship.

Time, will you take our side from now on?

5 tahun sudah saya dan Andre saling menjalin kasih. Kami memang cenderung berhati-hati dengan hubungan ini. Siapa pun akan demikian kalau sudah berkali-kali mengalami kasih yang terputus di tengah jalan. Terutama saya. Pengalaman masa lalu membuat saya ekstra hati-hati, hampir bisa dikatakan kehilangan selera untuk merajut mimpi tentang Cinderella menemukan Pangerannya. 


It has been 5 years for Andre and I having this relationship. We tend to be careful with this relationship. Anyone would do the same after experienced many broken relationship. Me particularly. The past makes me live my life with extra caution. In fact I have lost any interest to dream that Cinderella is finding her Prince Charming.

Time, you are dream builder and dream destroyer…

10 hal apa saja yang akan anda lakukan sebelum meninggal? Pasti ada banyak yang ingin dilakukan tapi disederhanakan sajalah menjadi 10 hal karena jumlah yang sedikit lebih memungkinkan untuk diwujudkan.

10 things to do before you die, what would that be? There are many things we want to do before we die but 10 are more convenient to make them come true.

Kalau harus membuat daftar 10 hal yang ingin saya lakukan sebelum saya meninggal, maka saya akan menuliskan hal-hal ini; punya duit banyak supaya orang tua bisa berobat, bisa betulin rumah, bekerja sebagai guru, kuliah lagi, bisa beli kamera digital super canggih, pindah ke Amerika supaya bisa tinggal dengan Andre, menulis buku tentang pengalaman hidup, punya sekolah dan rumah sakit, terjun payung dan belajar berenang.. hehe… eh, serius, itu hal-hal yang paling saya inginkan.

If I had to make my list of 10 things I want to do before I die, I would put these things in that list; to get lots of money so I could afford any expenses for my parents to get their physical condition fixed, renovating the house, work as teacher, go back to college, buy a sophisticate digital camera, move to America to live with Andre, write books about my life experiences, have my own school and hospital, go skydiving and learn how to swim.. haha.. seriously, those are the things I really want to do and have. 

Time, I don’t give a damn whether you are on my side or not, or how many dreams you have destroyed, I am gonna get what I am entitled to have and there’s nothing you can do to stop me from getting them..

No comments:

Post a Comment