Greetings dear readers / salam buat para pembaca

Knowing that I say it better in writing, and I do love writing, I decided to write my experiences and thoughts in this blog so this is my e-diary.

Don't speak Indonesian? No need to worry, it is written both in Indonesian and in English.

Happy Reading, everybody !
__________________________________________

Buat saya mengungkapkan isi hati dan pemikiran lebih gampang dilakukan dalam bentuk tulisan dan karena saya juga senang menulis, saya memutuskan menulis hal-hal yang saya alami dan yang ada dalam pikiran saya dalam blog ini.

Untuk yang tidak bisa berbahasa Indonesia, jangan khawatir, blog ini saya tulis dalam bahasa Indonesia dan Inggris.

Selamat membaca !

Thursday, December 29, 2016

My Photos (Buildings)

Gedung-gedung tua semakin lama semakin sedikit yang tersisa. 

Old buildings have become less and lesser.

Negeri ini kurang memiliki kesadaran untuk melestarikan gedung kuno. 


This country has less awareness about preserving old buildings.

Kecuali yang dijadikan museum atau yang masih tetap ditinggali oleh pemiliknya, sebagian besar gedung kuno menjadi bangunan yang ditinggalkan, pelan-pelan hancur oleh umur dan cuaca, atau dijual oleh pemiliknya, dibeli oleh pengusaha yang kemudian menghancurkannya dan membangun ruko, mall atau hotel.

There are many old buildings in both side of this street.
I hope none will be demolished to be replaced by malls, hotel or any modern building

Unless it is turned into museum or still occupies by the owner, most old buildings became desserted buildings, slowly rotten by age and weather, or sold by their owner, bought by businessmen who later demolished them and built stores, malls or hotels.

Saya menemukan beberapa gedung kuno yang nasibnya beruntung tidak berakhir seperti itu.

Bogor presidential palace

Bank Indonesia Museum, Jakarta

Bank Indonesia Museum, Jakarta

Beos Train station, Jakarta

I found some lucky old buildings that don't end up like the other buildings.

Ada yang karena dijadikan museum, stasiun kereta api dan istana presiden. Ada yang masih tetap dipertahankan oleh pemiliknya sementara yang lain dijadikan sekolah.





SMAN 9 Bogor (a highschool in Bogor)



My own work place is an old building

Few are turned into museum, train station and presidential palace. Others are still occuppied by their owners while some are made into schools.

Mudah-mudahan mereka akan tetap ada selamanya.

Hopefully they will remain that way forever.

Kamera yang saya pakai untuk memotret foto-foto di atas adalah Cannon. Untuk yang di stasiun kereta api, saya pakai kamera HP Samsung karena saat itu yang ada cuma dia.




I used Cannon to take the above photos. The train station photo was taken by my cellphone because it was the only one available at that moment.

No comments:

Post a Comment