Greetings dear readers / salam buat para pembaca

Knowing that I say it better in writing, and I do love writing, I decided to write my experiences and thoughts in this blog so this is my e-diary.

Don't speak Indonesian? No need to worry, it is written both in Indonesian and in English.

Happy Reading, everybody !
__________________________________________

Buat saya mengungkapkan isi hati dan pemikiran lebih gampang dilakukan dalam bentuk tulisan dan karena saya juga senang menulis, saya memutuskan menulis hal-hal yang saya alami dan yang ada dalam pikiran saya dalam blog ini.

Untuk yang tidak bisa berbahasa Indonesia, jangan khawatir, blog ini saya tulis dalam bahasa Indonesia dan Inggris.

Selamat membaca !

Thursday, December 8, 2016

My Photos (Animal)

Motret hewan terhitung agak sulit karena kan tidak bisa disuruh supaya diam. Bahkan jenis hewan rumahan yang jinak pun masih susah dipotret kecuali kalau dia lagi duduk diam atau lagi tidur.

It is quite a challenge to take pictures of animal since it can't be told to be still. Even domestic animals are still hard to be photographed unless when it is sitting or sleeping.

Lain perkara kalau kameranya super duper canggih sehingga bisa menangkap gerakan hewan yang sedang bergerak.

It's a different story if the camera is highly sophisticate that it can capture animal movement.

Tapi kalau kalian seperti saya yang kameranya masih kelas ecek-ecek.. yah, bisa menghasilkan foto hewan yang cukup bagus itu sudah luar biasa.... beruntung. Haha..

But if you are just like me whose camera is far from sophisticate.. well, to get quite good animal photos is considered extraordinary.... lucky. Haha..




Lantas apa itu artinya berhenti motret hewan? Ya, tidak dong. Jangan jadi patah semangat cuma gara-gara kamera tidak canggih. Kamera-kamera biasa pun bisa menghasilkan foto bagus kalau sudut pengambilan, objek atau pencahayaannya bagus.

You're welcome to swim with us

So is that mean stop taking pictures of animal? Of course not. Don't be discouraged just because of the camera. Even less sophisticate cameras can make great photos with good angle, good object or good lighting.

Beberapa foto di bawah ini bisa terekam dengan kamera karena tidak sengaja. Seperti foto rama-rama besar yang hinggap di kabel telpon di depan rumah saya. Pagi itu saya baru keluar dari rumah untuk berangkat kerja ketika saya melihatnya. Wah, sambil berdoa mudah-mudahan rama-ramanya jangan terbang dulu, saya langsung buru-buru masuk lagi ke rumah untuk mengambil kamera karena itu kesempatan langka. 

Few of the photos below are accidentally captured on camera. The big butterfly for example, it was .. on the phone cable infront of my house. That morning I was just left the house to go to work when I saw it. Oh, while praying for it to stay put, I hurriedly went back inside the house to get my camera because it was a rare opportunity. 

Am I not a beauty?

That's her up there. Lucky me to see her as I was leaving for work

Ada lagi yang hinggap di pintu gerbang kantor. Bayangkan senang dan kagetnya saya mendapati kejutan tidak terduga itu.

Resting

Another one perched on the office gate. Could you imagine just how ecstatic I was to get such unexpected surprise.

Atau ketika seekor laba-laba besar tiba-tiba ada dekat jendela kamar saya. Biar pun hewan itu bikin saya merinding tapi tetap saya potret.

Just passing by

Or when a big spider just got into my bedroom and just got near the window. Eventhough it raised the hair on my neck, I went on taking picture of it.

Untuk memotret hewan, tidak perlu kita pergi ke hutan karena di sekitar kita juga ada banyak hewan yang bisa dipotret.

Early stage of metamorphosis

Here I am

Shy

Let's see..
What's that?

Don't worry, everything's gonna be okay

Ribbit

Keeper of my desk

A little visitor

You don't need to go to the jungle to take picture of animal because there are many available around us.

No comments:

Post a Comment