Greetings dear readers / salam buat para pembaca

Knowing that I say it better in writing, and I do love writing, I decided to write my experiences and thoughts in this blog so this is my e-diary.

Don't speak Indonesian? No need to worry, it is written both in Indonesian and in English.

Happy Reading, everybody !
__________________________________________

Buat saya mengungkapkan isi hati dan pemikiran lebih gampang dilakukan dalam bentuk tulisan dan karena saya juga senang menulis, saya memutuskan menulis hal-hal yang saya alami dan yang ada dalam pikiran saya dalam blog ini.

Untuk yang tidak bisa berbahasa Indonesia, jangan khawatir, blog ini saya tulis dalam bahasa Indonesia dan Inggris.

Selamat membaca !

Saturday, September 13, 2014

Could I Spend a Night @ ur Place?

“Gue nginep lagi deh di kantor hari Sabtu ini” kata saya sambil tertawa. Teman saya nyengir.

“I will spend a night again at the office this Saturday” I laughed while saying this. My friend grinned.

“Resiko jabatan” katanya yang bikin saya kembali tertawa.

“Occupational hazard” he said that made me laugh again.

Ya, dari bulan Agustus sampai September ini sudah 5 kali saya menginap di guest room kantor. Saya menginap bukan karena begitu cintanya dengan kantor sampai bikin saya jadi ogah pulang.. hehe..

In between August to this present date I have been spending 5 nights at the office’s guest room. Well, I didn’t stay over because I loved the office so much it made me didn’t want to go home.. lol..

Saya menginap karena saya harus mengikuti acara-acara yang berkaitan dengan pekerjaan yang berlangsung sampai malam.

I stayed over at the office because I had to attend events held by the office which went on to the evening.

Kalau sudah malam begitu angkot yang ke arah rumah saya umumnya penuh dengan karyawan yang pulang kantor, kalau naik ojek.. wah.. ongkosnya lebih mahal ditambah full angin malam pula.. sampai di rumah bisa masuk angin, apalagi kalau hujan.


Angkot (car used as public transportation in my town) fulls with people going home from work at those hours in the evening. I could take ojek (motorcycle used as public transportation option) but it charges higher than angkot fares and not to mention getting lots of night wind.. I would get sick once I got home.. and how if it was raining?

Nah, kalau saya sakit, yang rugi kan kantor juga.. jadi yah, demi kesehatan, kenyamanan, keselamatan dan ketentraman bersama.. lebih baik saya menginap di kantor. Toh ada kamar tamu yang nyaman dan ada mahasiswi magang untuk menemani saya.

My office would not be benefited if I fell ill, right?.. so for the sake of health, comfort, safety and peace of mind.. I better stay over at the office. There is a nice guest room and an intern to accompany me.

Sekarang kondisinya jauh lebih enak dan aman dibandingkan dengan 1-2 tahun lalu ketika saya menginap di ruang kelas yang tidak ada tempat tidur hingga saya tidur di lantai beralas beberapa tikar dan koran, tanpa teman dan diiringi dengan rasa harus berjaga-jaga karena ada beberapa satpam kantor yang justru membuat saya merasa tidak aman.


It is much better and safe now compare to the condition 1-2 years ago when I had to spend a night at a classroom where there was no bed and I had to sleep on the mat and newspapers on the floor, no company and with be on guard feeling because there were office guards whom didn’t make me feel safe around them.

Tapi karena lagi ngomongin tentang menginap lagi di kantor... saya baru sadar.. iya ya, kok kayaknya tahun ini saya jadi sering sekali menginap di rumah teman atau di kantor.

But as I was talking about spending a night at the office.. I just realized.. yeah, I have been staying at a friend’s place or in the office more often this year.

Lihat saja 'catatan nginap' saya dibawah ini; 

Just take a look at my 'stay over for the night record';

Office : Agustus tgl 14, 23, 29. September tgl 6 dan 13.
Yohana : 19 Agustus
Santi : 12-15 Januari, 8-10 Juni
Dodo-Ninda : 1 Mei
Marianne : 10 Mei
Bu Marta : 14 Februari

Santi & her family. She's my best friend from college

Office : August 14, 23, 29. September 6 and 13.
Yohana : August 19
Santi : January 12-15, June 8-10
Dodo-Ninda : May 1
Marianne : May 10
Mrs. Marta : February 14

Dodo & his wife, Ninda. We went to Jakarta on our day off
 & I spent a night at their place on that day

Saya menginap selalu karena alasan-alasan di atas tadi. Ikut acara kantor atau habis jalan-jalan dengan teman dan pulangnya malam. Jadi lebih baik menginap di kantor atau di rumah teman. Nah, ternyata menginap itu membawa banyak dampak positif pada diri saya.

Yohana, a friend & former colleague

I spend a night in the office or at a friend's place only for the above reasons; after attending office's events or after hanging out with friends that made me had no choice than to stay over because it was late in the evening. However, it actually brings many positive impact on me.

Saya jadi lebih mandiri, lebih pede dan lebih fleksibel.

It makes me more independent, have more self-confident and become more flexible.

Di rumah ada papa yang selalu mengurusi saya. Kalau saya menginap di rumah Andre, dia sama saja mengurusi dan memanjakan saya. Tapi kalau saya menginap di kantor atau di rumah teman, mana ada yang mau begitunya ngurusin dan manjain saya. Sikon itu memaksa saya untuk mengurusi diri sendiri dan itu memberikan pengaruh yang baik untuk diri saya karena saya dipaksa untuk bisa mandiri

Dessy, an intern in my office. We got back after 8 pm
so I spent a night at the office's guest room

I have my father takes care of me at home. When I stay at Andre’s place, he is no different than my father, so caring and spoiling me. but when I stay in the office or at a friend’s place, who would be so caring and spoiling to and that gives good impact on me as situation forced me to be independent.

Saya juga jadi lebih flesibel, tidak menuntut semua harus sesuai dengan harapan atau kemauan saya. Belajar untuk jadi lebih sabar, tidak gampang ngambek atau tersinggung.

Mrs. Martha sat next to me while Marianne was at her side.
I spent a night at Marianne's place after this event

I also become more flexible, not demand things have to go on my expectation or my wishes. Learning to have more patience, not easily get upset or offended.

Yah, kalau kamu tinggal di satu tempat yang bukan milikmu dan yang tidak membuatmu harus keluar duit, kamu harus bisa menyesuaikan diri dengan segala sesuatu dan dengan manusia-manusia yang berada di sana. Kamu tidak bisa menuntut semua harus seperti yang ada dirumahmu sendiri, apalagi kalau kamu berada di rumah seseorang yang menerimamu dengan segala kerelaan hatinya.

Well, if you stay in a place which is not yours and not required you to pay a single penny to stay there, you have to adjust yourself with the things and the people in there. You can’t demand things have to be as the ones you have at your own house, especially when you stay at somebody’s place who with open arms gives you a place to stay for the night or for few days.

No comments:

Post a Comment