Greetings dear readers / salam buat para pembaca

Knowing that I say it better in writing, and I do love writing, I decided to write my experiences and thoughts in this blog so this is my e-diary.

Don't speak Indonesian? No need to worry, it is written both in Indonesian and in English.

Happy Reading, everybody !
__________________________________________

Buat saya mengungkapkan isi hati dan pemikiran lebih gampang dilakukan dalam bentuk tulisan dan karena saya juga senang menulis, saya memutuskan menulis hal-hal yang saya alami dan yang ada dalam pikiran saya dalam blog ini.

Untuk yang tidak bisa berbahasa Indonesia, jangan khawatir, blog ini saya tulis dalam bahasa Indonesia dan Inggris.

Selamat membaca !

Thursday, July 10, 2014

In Loving Memory

‘Kak Keke. Mama meninggal dunia Senin malam tadi. Sekarang ada di rumah duka RS Sentra Medika Cibinong’

‘Sis. Mom died last night. She is now in Sentra Medika Cibinong hospital's funeral home’

o - o - o - o

Selasa (8/7), jam 8 pagi.. saya baru bangun tidur dan menemukan sms yang dikirimkan oleh keponakan saya pada jam 4 pagi.

Tuesday (July 8th), 8 am.. I just woke up and found the text sent by my nephew at 4 am.

Perlu beberapa detik untuk otak saya mencerna pesan itu. Saya baru bangun tidur dan badan saya masih terasa tidak enak.

It took few seconds for my brain to process that message. I just woke up and my body still felt unwell.

Saya tidak mengerti arti pesan itu.

I didn’t understand the content on that text.

Setelah seluruh kesadaran saya bekerja, .. saya sulit untuk menerima kenyataan itu.

After my consciousness worked, .. reality was hard to swallow.

Kurang dari dua bulan lalu (Senin, 12 Mei) saya mengunjungi kakak sepupu saya itu (ibunya adalah kakak dari ibu saya). Saya mengambil cuti dan perubahan rencana membuat saya akhirnya memutuskan untuk mengunjunginya.

Less than two months ago (Monday, May 12th) I visited her, my cousin (her mother is my mother's oldest sister). I took a leave and a change of plan made me finally decided to visit her.

Kami sudah lama tidak bertemu. Beberapa kali saya ingin mengunjunginya tapi tidak pernah jadi.

We haven’t met for quite a long time. I have been wanting to visit her but couldn’t make it.

Saya senang hari itu kami akhirnya bertemu dan melewatkan waktu hampir tiga jam bersama-sama.

I am glad we finally met on that day and we got together for nearly three hours.

Karena itu adalah pertemuan kami yang terakhir..

Because it was the last time we met..

Cuma Tuhan yang mengetahui awal dan akhir suatu kehidupan.

Only God knows the beginning and the end of one’s life.

                                      o - o - o - o

In loving memory, Maureen Yvonne Manossoh (1950-2014)

Manado - 1950, baby Maureen in great grandmother's lap

Maureen & her father, both have passed away

my mother, Maureen, her mother, my mother's & Maureen's mother's brother

a teenager, Maureen & her mother

A mother, with her first child

a happy mother with her two children

Maureen with my mother (center) & her mother

with me. this was taken probably in the late 1990s

a proud mother, Maureen & her eldest child, 2010

Christmas 2012, at my house. Maureen with her youngest son & daughter in law

May 12th, 2014. Less than two months before she passed away.
I treasure this photo.
Goodbye, Maureen. Rest in peace

No comments:

Post a Comment